המסע שלי - תהליך העצמה אישי ובית ספרי

בשנה שעברה הצבנו לעצמנו מטרה משמעותית- העצמת תקשורת מקרבת ואפקטיבית בקרב קהילת בית הספר לשם יצירת אקלים חינוכי מיטבי

תכנית "המסע שלי ברבין" הייתה חלק ממערך בית ספרי שהעצים וביסס את הדיאלוג האישי במשולש- הורים, תלמידים וצוות

מטרת התכנית לאפשר לכל תלמיד מסע אישי במסגרתו יאתר את חוזקותיו , ידע להציב לעצמו יעדים ואף לגבש דרך אישית שתוביל אותו במהלך מסעו.

השנה החלטנו ברבין להרחיב ולהעמיק את המסע האישי של כל תלמיד.

 

הרחבת המסע

תתרחש באמצעות יצירת מרחבי בחירה לתלמידים בתחומי ידע ועשייה מגוונים- אנו מאמינים כי על מנת שכל תלמיד יאתר את החוזקות הטמונות בו יש לחשוף את התלמידים למגוון תחומים הדורשים מיומנויות חשיבה ועשייה שונות.

בכל שכבת גיל יתקיימו שיעורי העשרה מגוונים בנוסף ללימודי הליבה, השיעורים יתקיימו בקבוצות למידה קטנות אשר מאפשרות יחס אישי ומתן הכוונה אישית

 

בשכבה הצעירה (כיתות א,ב,ג)

שיעורי תל"ן: יוגה, החוויה שבתנועה וקומיקס. בנוסף שיעורי העשרה על פי שכבות: תיאטרון,  מוזיקה, מחול, מודעות לבריאות, העצמה אישית, למידה באמצעות משחק, ועוד

בשכבה הבוגרת (כיתות ד,ה,ו)

שלושה עשר שיעורי בחירה בתחומים מגוונים- מחשבים ומתמטיקה, גוף ונפש, רטוריקה, אומנות, ספורט, תיאטרון, צילום ועוד

בנוסף יתקיימו ברבין מגוון קבוצות מצויינות ומנהיגות בהובלת תלמידי רבין- את הקבוצות ילוו הורי רבין ומורים מהצוות:

מנהיגות נ"מ

מנהיגות גישור

מנהיגות תקשוב

מנהיגות ישובית

מנהיגות ירוקה

מצויינות ספריה

מנהיגות צעירה- מועצת תלמידים

מצויינות אתלטיקה

מנהיגות תקשורת

מצויינות התעמלות קרקע, אומנותית

 

העמקת המסע:

על מנת להעצים את הדיאלוג האישי וליצור מסע אישי מדויק ורציף יותר עבור כל תלמיד בשנת תשע"ז נקיים ארבעה מפגשי דיאלוג מובנים במהלך השנה.

 

שלבי המסע האישי:

מילוי מעגלי חוזקות אישיים- כל תלמיד ימפה את הכוחות שלו ואת המעכבים שלו

דיאלוג ראשון: יוצאים לדרך מתקיים בין המחנכת לבין קבוצה של 1-3 תלמידים במטרה לבחון את המסע שהתקיים בשנה שעברה, להציע יעדים אישיים חדשים או המשכיים ולבחון יחד מי ומה יכול לסייע לו במהלך המסע

דיאלוג שנידיאלוג משולש (הורה, תלמיד מורה) מתקיים במסגרת יום הורים ראשון- התלמיד יוביל את הדיאלוג ויפרוש את הדרך אותה עבר, את ההצלחות שצבר והאופנים בהם הצליח לממש את חוזקותיו ואת הכוחות (החיצוניים והפנימיים) שעליו לגייס להמשך דרכו

דיאלוג שלישיעוצרים לחשוב מתקיים בין המחנכת לבין קבוצה של 1-3 תלמידים במטרה לבחון את המסע שנעשה עד עתה, לכוונן יעדים ולהתאים דרכי פעולה

דיאלוג רביעי- דיאלוג משולש (הורה, תלמיד מורה) מתקיים במסגרת יום הורים שני- התלמיד יוביל את הדיאלוג, יפרוש את המסע השנתי ויספר על חלומות לשנה הבאה


 שיהיה לכולנו מסע מוצלח






קורסי בחירה במסגרת המסע שלי
Comments